DOA SENJATA MUKMIN

Firman Allah maksudnya:

" Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku, maka (beritahu mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."

(al-Baqarah:186)

October 18, 2011

Hudud itu Perintah Allah!!

Bismillahirrahmanirrahim.

Hududullah: Hudud Allah..



:: FIRMAN ALLAH ::

Ianya wajib dilaksana sebagaimana kita wajib menunaikan solat, puasa dan ibadah yang lain. Firman Allah dari surah an Nisa' ayat 105 menjelaskan kewajipan ini .
إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّهُ وَلَا تَكُن لِّلْخَائِنِينَ خَصِيمًا

"Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya); dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat"



Ada masalah lagi tak sicantik2 semua??


Anda ingat hudud tu  PAS punya idea ke??Aiseh...Baca tafsir lebih sikit atau belajar dr ustaz-ustaz okeh!



Cn juga sebillion kali setuju apa yg diperkatakan oleh Saudara KEMBA TOLO


" Ehem. Bila cakap tentang hudud ni mesti ada yang nak cop aku pembangkang. Oh lupa nak cakap aku tak kisah kau nak cop aku apa sekalipun. Cuma ada satu aku nak bagitahu, aku menyokong kepimpinan islam. Sebagai seorang muslim yang mengaku beriman kepada Allah, mengucapkan dua kalimah syahadah, adalah menjadi satu kewajipan bagi mereka untuk memiliki niat mewujudkan SEBUAH NEGARA YANG MENGAMALKAN UNDANG-UNDANG ISLAM. Wajib ada! Kalau tak ada, kau dah dikira berdosa. Dapat?
Sehubungan dengan itu, suka aku nak ajak korang cite pasal keberkesanan hudud ni. 
In fact, kalau kau perasan, berita yang diwar-warkan untuk mengamalkan hudud telah menyebabkan banyak pihak tak senang duduk. Baik pemimpin, baik artis, baik rakyat, rata-rata mereka gelisah dengan perkhabaran tersebut. Takut sangat eh? Tak hairanlah banyak pendapat sendiri yang timbul hanya disebabkan ketakutan mereka terhadap undang-undang islam. Kesian kan?
Cuba kau pandang dari sudut yang lain. Keberkesanan hudud ni dah terbukti sebelum ia dilaksanakan lagi. Tak semena-mena dunia jadi kucar-kacir, tunggang-langgang, haru-biru, kalut-bilut, resah-gelisah, semua satu pakej! Tu baru cakap nak buat, dah ramai yang kecut perut tak tentu arah. Sekering hati mat rempit pun reti takut hudud, nak apa lagi kan? Nampak tak kebaikan hudud ni? ehehe
Kesimpulannya, aku tak dapat bayangkan kalau hudud betul-betul dilaksanakan. Mesti negara kita aman kan? Takde masalah sosial, takde jenayah. Ohh~ Alangkah indahnya dunia. Seindah-indah dunia, indah lagi penciptanya. =D"


dan kata2  anonymous kt ENTRY NI .. 


OU ARE MUSLIM? so u should believe 100% or more than that about AL QURAN condition (ALLAH SWT RULES)...kita hanyalah manusia biasa yg tak dpt tandingi kebijaksanaan ALLAH swt..ramai yang mengaku islam tapi dia sendiri seolah2 meragui hukum ALLAH..bila ditanya kamu agama apa? Islam jawabnya ...apa panduan mu? AL QURAN dan Sunnah sumber sebagai rujukan ....so hukum ini dinyatakan kat mana?so klau tak tau fahamilah isi AL QURAN jgn setakat dibaca sahaja...Bila kita x yakin pada hudud ini maknanya kita tak yakin pada AL QURAN...ingatlah ilmu kita sangat3 sikit dan ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI DAN MAHA BIJAKSANA...so bila kita terlalu berdalih kononnya dimana keadilan ,susah nak dilaksanakan,x releven dgn keadaan semasa dan pelbagai pandangan yang mengambarkan kejahilan orang yang mengaku islam itu sendiri...klau kafir yg meragui itu memang aku tak heranlah..HUDUD ITU BUKAN HUKUMAN MANUSIA TAPI HUKUMAN ALLAH KEATAS MANUSIA TERTENTU YG TELAH DIGARISKAN...NAK TUNGGU SEMUA RAKYAT MALAYSIA JADI ISLAM BARU NAK LAKSANA KE? cuba ingat kembali AL QURAN adalah fleksible untuk sepanjang zaman sehingga akhirat kita dituntut untuk mengikut peraturan yang ditetapkan dalam Al QURAN ini..kerana ia merupakan manual untuk orang islam bah kan bukan islam sekalipun dimuka bumi ini...so lpas ni klau tak tau psal hudud jangan buat tuduhan jahil dan persenda hukum ALLAH ini..klau lah kamu mati disaat ini siapa yg nak tolong delete FITNAH yang kamu buat dimana dosa kamu ini mungkin tak akan padan dan menyebabkan orang yg membacanya meragui ttg HUKUM ALLAH INI....BERTAUBATLAH WAHAI SAUDARA KU....







HUDUD PASTI DILAKSANAKAN.insyaAllah.

No comments: