DOA SENJATA MUKMIN

Firman Allah maksudnya:

" Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku, maka (beritahu mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."

(al-Baqarah:186)

October 16, 2011

Pesanan untuk Facebooker dan Blogger Wanita~

ececeh..panjang je tajuk..senang cmnila...Cik Cn nk bg pesanan cket je, bukan Cn baik n terbaik pn..tp cuma kita berkongsi rasa...dr hati ke hati..mcm  kt tagline ats tuh..



 ~ku bingkiskan lukisan kehidupan dari hati nurani~



 letsegoooooo for da message..



Pesanan untuk perempuan2 cantik di alam maya inih..

.
.
.
.

Pertama

Jagalah auratmu dengan sebaiknya..kadang2 keseronokan org2 memuji diri kita, buat kita alpa..Jadi pelbagai pose istimewa telah ditunjuk terlebih dahulu mendahului suamimu..

ingatlah Firman Allah SWT yg bermaksud:


 
"Dan katakan kepada perempuan-perempuan yang beriman, supaya mereka menahan sebahagian penglihatan, memelihara kehormatannya dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya) selain dari yang nyata (mesti terbuka terdiri dari bahagian badannya yang sangat perlu dalam pekerjaan sehari-hari, seperti mukanya dan tapak tangan). Dan hendaklah mereka sampaikan kudungnya ke leher (tutup kepalanya sampai ke leher dan dadanya), dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya), kecuali kepada suaminya, bapanya, bapa suaminya, anak-anaknya, anak-anak suaminya, saudara-saudaranya,anak-anak saudara lelaki, anak-anak saudara perempuannya, sesama perempuan Islam, hamba sahaya kepunyaannya, laki-laki yang menjalankan kewajubannya tetapi tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan - umpanya pelayan-pelayan lelaki yang sudah tua dan tiada lagi mempunyai keinginan kepada perempuan) dan kanak-kanak yang belum mempunyai pengertian kepada aurat perempuan. Dan janganlah mereka pukulkan kakinya, supaya diketahui orang perhiasannya yang tersembunyi (misalannya melangkah dengan cara yang menyebabkan betisnya terbuka atau perhiasan seperti gelang/rantai kakinya nampak). Dan taubatlah kamu semuanya kepada Allah s.w.t, Hai orang-orang yang beriman, supaya kamu beruntung. (surah An-Nur ayat 31)



kedua

Jagalah hatimu supaya kamu menjadi org yg paling bahagia kerana disayangi Allah..

ingatlah...



BIAR KAMU TIDAK CANTIK DI MATA PENDUDUK BUMI TETAPI NAMAMU MENJADI PERBUALAN PENDUDUK LANGIT.
 
 
 
 
Bai si cantik2 semua..jumpa lagi..
 

1 comment:

Cetusan Nurani said...
This comment has been removed by the author.