Meh la nk tolong kwn2 cket *moga2 anda smua dpt manfaatnya*..mesti korg nk jugak kn spot2 ni kn...
ini bukan spot sgt la tp at least bg penekanan bg bab ni..ditegaskan seklai lg..ni bukan spot btl2 tau..kang kne akta 174 aku gak yg slh...ini bukan nehi nehi solan spot...phm x?...
Soalan 1: Konsep pengurusan bilik darjah
a) i. Konsep pengurusan bilik darjah(kefahaman)
ii. Nyatakan 3 komponen utama dalam pengurusan dalam bilik darjah
b) ii. Senaraikan 3 kualiti peribadi(aplikasi-bg contoh)
c) Nyatakan ciri2 guru efektif
Soalan 2: Peranan guru dlm pengurusan bilik darjah
a) i. Kepentingan hubungan guru dan murid(kefahaman)
ii. Senaraikan 4 faktor yg pengaruhi hubungan guru dan murid
b) 4 komponen yg mmbentuk dinamika bilik darjah
Soalan 3: Pengurusan disiplin bilik darjah
a) i. Konsep disiplin (kefahaman)
ii. Pelbagai model dan aplikasinya
iii. Jelaskan 4 komponen utama dlm disiplin asertif Canterb) Cadangkan langkah2 mslh disiplin mgikut Kelompok Kounin atau Glasser(sintesis-bg idea).
Soalan 4: Perancangan pengurusan bilik darjah yg berkesan
a) Bandingbezakan bilik darjah di bawah sistem KBSR dan tradisional(analisis)
Pelan bilik drjah efektifESEI
Soalan 1: Persekitaran bilik darjah yg kondusif(kefahaman dan aplikasi)
a) Peranan guru dlm pengurusan bilik darjah
b) Pengurusan pentaksiran dlm bilik darjah
Soalan 2 : Masalah disiplin
a) Jenis-jenis masalah disiplin
b) Pengurusan disiplin bilik darjah
§ Halangan
§ Intervensi tangani disiplin
Soalan 3: Perancangan pengurusan bilik darjah
marilah study dgn penah lelahnya...*walaupn sy trsgt mals*..gud luck...nk pesan cket lg:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
usaha + tawakkal + doa + ingat Allah = sukses dgn jayanya...
sekali lg diulangi ini bukan spot k.
..sekian..
sekali lg diulangi ini bukan spot k.
..sekian..
a)
4 comments:
thanks huda syg :)
sama2 syasya shomel..blaja rerajin..
time kaceh huda! :)
sama2 adik ecah comey...sila blaja dgn tekun...
Post a Comment