DOA SENJATA MUKMIN

Firman Allah maksudnya:

" Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku, maka (beritahu mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."

(al-Baqarah:186)

May 3, 2012

JAWAPAN DARI PENA

Assalamualaikum..

Mungkin ada pembaca yang membaca karya pertama saya di bawah label BENIH TAQWA tertanya-tanya.. Terfikir adakah kisah itu begitu dekat saya? Maaf. Sy cuma ada beberapa penjelasan ikhlas. Sungguh.

Pertama: Karya tersebut hanyalah sebuah kisah yang terbit dari penghayatan saya tentang "perhubungan dengan ALLAH".

Perhubungan dengan Allah tatkala kita senang dan susah adalah jauh berbeza. Pernah anda rasa susah hati? menderita? selepas beberapa lama dikurniakan bahagia.  Jawapannya sesiapa sahaja PASTI PERNAH. Itulah lumrah manusia. Namun, hanya iman manusia yang berjaya menghayunkan langkah taqwa ke arah pencarian dan cinta yang HAQIQI. Saya bahagia dengan CINTA ini. Sungguh!


Kedua: Saya berniat untuk berkongsi sedikit pengajaran tentang kehidupan ini. Tentu faham maksud kekasih Allah yang berbunyi:

"Sampaikan dariku walaupun satu ayat" .


 Coretan ikhlas tersebut membuat saya semakin dekat dengan ALLAH.Alhamdulillah. Saya percaya, Allah sengaja memberikan kita ujian kerana Dia memilih kita. Untuk diuji. Untuk menguji cinta kita kepadaNya. Sweetkan Allah. Sangat sweet. Aku jatuh cinta !!!


Ketiga: Saya kagum dengan penulisan novel islamik sejak akhir-akhir ini. Memberi sedikit motivasi berguna kepada sesiapa sahaja yang masih tercari-cari erti hidup ini. Maksud saya, apalah erti cinta manusia  yang meyusahkan jiwa berbanding cinta Allah yang kekal selamanya. Faham setakat ini?


Bicara romantis Rasulullah juga menyebut :

"Tidak sempurna iman seseorang sebelum aku lebih dicintai".

Selamat membaca  BENIH TAQWA..pena masih galak menari..tunggu..


sekian.


No comments: