DOA SENJATA MUKMIN

Firman Allah maksudnya:

" Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku, maka (beritahu mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."

(al-Baqarah:186)

June 26, 2012

Cinta yang paling SWEET..

Ini satu pengajaran buat manusia...

Kadang-kadang kita menolong org lain tanpa mengharap balasan..dengan erti kata sebenar  IKHLAS...Al awalul bin niat...namun mereka berlalu pergi tatkala kita mengharap pertolongan..Malah bertepuk tangan melihat kesusahan orang lain..Dangkalnya hati mereka..Redhalah walau apa yang berlaku..

Jangan la ragu dengan rezeki dan ketentuan Allah..Ad masanya kita susah, ada kalanya senang..Ada kala bahagia, ada kalanya sedih..

::Sesukar manapun:::

Ingatlah... Allah sentiasa menggantikan manusia lain untuk menolong kita...Sebab itu, apapun yg berlaku sentiasalah berhubung dengan Allah yang Maha Mengasihani..
 

Sweetkn cinta Allah♥♥..

Lontarlah jauh-jauh CINTA yang  melalaikan, merosakkan dan tidak memberi erti..Lillahitaala..Tidak merugikan walau sekelumit pun..Malah hati-hati manusia semakin bahagia keranaNya...

No comments: